International Children’s Rights Day

ENG

During the end of November, Year 11 students organised a UNICEF project for the Preschool and Y1-4 students. The children had various activities, such as memory games, colouring pages, activity book and all children’s favourite activity: kahoot. Year 11 students organized the International Children’s Rights Day; they put up blue posters around the school campus and urged students to wear blue clothing to school to raise awareness. On the days of the event, children partook in different games and answer questions about children’s rights. 

PL

ŚWIATOWY DZIEŃ PRAW DZIECKA 

W tym roku Międzynarodowa Szkoła Europejska po raz kolejny zdecydowała się włączyć do akcji i wziąć udział w dorocznym Światowym Dniu Praw Dziecka, zorganizowanym przez UNICEF, który odbył się 20 listopada. To zaszczyt móc uczestniczyć w tym wyjątkowym wydarzeniu i wyrazić naszą jedność oraz wsparcie w tak ważnej kwestii. 

Jesteśmy uczennicami klasy11 i zgłosiłyśmy się do przygotowywania i koordynowania warsztatów dla młodszych klas, aby uczcić to niezwykle ważne wydarzenie. Otrzymałyśmy wszystkie niezbędne materiały od koordynatora i rozpoczęłyśmy przygotowywania. Zachęciłyśmy innych uczniów do wzięcia udziału i pomocy w warsztatach. Z powodzeniem udało nam się znaleźć 10 entuzjastycznych uczestników, co dało nam 13 osób biorących udział w projekcie. Nasi koledzy zostali podzieleni na 5 grup i każdy zespół otrzymał swoje materiały, instrukcje, różne grupy wiekowe oraz konkretne terminy swoich interaktywnych prezentacji. Skontaktowaliśmy się również z koordynatorami młodszych klas w sprawie terminów, w których moglibyśmy przeprowadzić warsztaty. Zaczęliśmy 22 listopada, gdyż 20 listopada wypadł w sobotę. Tydzień rozpoczęliśmy od dnia o haśle „Ubierz się na niebiesko”, zachęcając wszystkich do przyjścia do szkoły w ubraniach w kolorze niebieskim. Kolejne dni wypełniły warsztaty dla różnych klas (od przedszkola do klas 5. szkoły podstawowej). Najmłodsze dzieci otrzymały gry pamięciowe (memory games) i kolorowanki, a także obejrzały krótki filmik na Youtube przybliżający im ich prawa. Starsze dzieci również obejrzały wideo i rozpoczęły dyskusję opartą na tym, czego się nauczyły. Następnie zagrały w Kahoot i wypełniły zeszyt ćwiczeń. Wszyscy wolontariusze chętnie pracowali z dziećmi i wyjaśniali wszelkie wątpliwości. Reakcja dzieci była bardzo pozytywna i podobały im się interaktywne gry i prezentacje. Co ciekawe, dowiedzieliśmy się, że wiele dzieci nie znało swoich praw. 

Podsumowując, cały projekt zajął nam 2 tygodnie. To było wspaniałe doświadczenie przepełnione radością i jednością, wszyscy jesteśmy bardzo zadowoleni z wyniku. Cieszymy się, że mogliśmy pomóc dzieciom poznać bliżej ich prawa. Ponadto ta okazja pozwoliła nam pracować z młodszymi przyjaciółmi. Wszyscy jesteśmy bardziej niż wdzięczni za udział w tym wyjątkowym wydarzeniu i nie możemy się doczekać dołączenia do kolejnych projektów. 

LMH.